Õige personalijuhtimise süsteem on olulise tähtsusega ettevõtte sujuva toimimise jaoks. Kuid tänapäeva kiire tempo ja dünaamilise ärikeskkonna tõttu ei pruugi iga ettevõte olla valmis või võimeline hoidma täiskohaga personalijuhti. Sellepärast on paljud äriühingud pöördunud personaliarvestuse teenusepakkujate poole, et tagada personalijuhtimise kõik aspektid.
1. Töölepingute, võlaõiguslike lepingute (VÕS) ja käsunduslepingute koostamine
Kõigi töölepingute, võlaõiguslike lepingute ja käsunduslepingute koostamisel on oluline roll. See mitte ainult ei taga seaduslikkust, vaid aitab ka kaitsta nii töötajate kui ka tööandjate huve. Teame kõik, kui keeruline võib olla lepingute koostamine, eriti kui tegeleda erinevate lepingutüüpidega, millised õigused ja kohustused peaksid lepingus sisalduma ning kuidas lepingut selgelt ja tõhusalt sõnastada.
Näiteks, väikese IT-ettevõtte puhul, kus iga töötaja tegevus on kriitilise tähtsusega, on lepingute korrektne koostamine ülioluline. Personalijuhtimise teenusepakkuja saab aidata lepinguid koostada ja veenduda, et need vastavad nii Eesti seadusandlusele kui ka ettevõtte vajadustele.
2. Lepingute muutmiste ja lõpetamiste ettevalmistamine
Lepingute muutmine või lõpetamine on oluline aspekt personalijuhtimises. See hõlmab töötaja lahkumist, lepingutingimuste muutumist või isegi koondamist. Lepingute muutmine või lõpetamine on protsess, mis nõuab nõuetekohast ettevalmistust ja dokumentatsiooni. On oluline,et lepingute muudatused on korrektselt dokumenteeritud ja et lepingute lõpetamised toimuvad vastavalt seadusele.
Näiteks, kui IT-ettevõte vajab oma töötajate rollide muutmist uue projekti tõttu, võib personaliarvestuse teenusepakkuja aidata ette valmistada vajalikke lepingumuudatusi, veendudes, et kõik on korrektselt dokumenteeritud ja järgib kehtivat seadusandlust.
3. Töötamise registris kannete tegemine
Töötamise registris kannete tegemine on oluline, kuna see hõlmab töötajate registreerimist ja töölepingute lõpetamist. Seda peetakse oluliseks aspektiks personaliarvestuses.
Näiteks, kui IT-ettevõte palkab uue töötaja, võib personaliarvestuse teenusepakkuja aidata töötaja Töötamise registris registreerimisel ja teha kõik vajalikud sissekanded.
4. Ametijuhendite, materiaalse vastutuse lepingute koostamine
Ametijuhendid ja materiaalse vastutuse lepingud on töösuhte alustalad. Need aitavad määratleda töötaja kohustusi ja vastutusi ning tagada, et töötajad on oma rollidest teadlikud. Samamoodi võivad materiaalse vastutuse lepingud olla olulised töötajatele, kes on vastutavad ettevõtte varade haldamise eest. Need lepingud määratlevad, millised on töötaja vastutused ja kuidas materiaalse kahju korral käituda.
Näiteks, kui IT-ettevõte soovib oma töötajatele selgitada, mis on nende rollid ja vastutused, võib personaliarvestuse teenusepakkuja koostada selged ja mõistetavad ametijuhendid.
5. Personalialaste dokumentide vormistamine (puhkuste ajakava, käskkirjad, teatised)
Kõik personaliga seotud dokumentatsioon, sealhulgas puhkuste ajakava, käskkirjad ja teatised, on oluline personalijuhtimise osa, mis tagab, et kõik töötajad saavad nõuetekohaselt puhata, ja käskkirjade koostamine, mis määrab kindlaks töötajate ülesanded ja kohustused.
Personalijuhtimine on keerukas, kuid eluliselt tähtis protsess ettevõtte edukuses.
Näiteks, kui IT-ettevõte soovib puhkuste ajakava kavandada, võib personaliarvestuse teenusepakkuja seda teha, tagades, et kõik töötajad saavad nõuetekohaselt puhata.
Personalijuhtimine ja palgaarvestus
Personalijuhtimine ja palgarvestus on kaks tihedalt seotud äriprotsessi, mida tavaliselt haldab personali- ja/või raamatupidamisosakond. Need mõlemad tegelevad töötajatega seotud teemadega, kuid nad keskenduvad erinevatele aspektidele töötajate haldamises.
Personalijuhtimine hõlmab laia valikut ülesandeid, mis hõlmavad töötajate värbamist, valimist, koolitamist ja arendamist ning suhet töötajaga. See hõlmab ka töölepingute haldamist, sealhulgas nende sõlmimist, muutmist ja lõpetamist. Lisaks võib personalijuhtimine hõlmata selliseid asju nagu töötajate tervishoid, tööohutus ja töötingimused.
Palgarvestus seevastu keskendub konkreetsemalt töötasude, preemiate, puhkuse ja muude hüvede arvutamisele ja väljamaksmisele. Palgarvestus hõlmab selliseid ülesandeid nagu töötajate töötundide jälgimine, tasumisele kuuluvate summade arvutamine, maksude ja muude kohustuslike maksete kinnipidamine ning netotasude ülekanne töötajatele. Lisaks peab palgarvestus olema kooskõlas kohalike seaduste ja määrustega.
Seos personalijuhtimise ja palgarvestuse vahel on tihe, kuna mõlemad protsessid sõltuvad suuresti üksteisest. Näiteks on palgarvestuse täpsuse tagamiseks vaja ajakohast teavet töötajate töötundide, tulumaksusoodustuste, sotsiaalmaksu määra ja muude aspektide kohta, mida haldab personaliosakond. Samamoodi vajab personaliosakond teavet töötajate palga ja hüvitiste kohta, et teha otsuseid töötajate värbamise, säilitamise ja motivatsiooni kohta.
Kui personalijuhtimine ja palgarvestus on hästi koordineeritud, suudab ettevõte tõhusamalt hallata oma inimressursse, vähendada vigu ja tagada, et töötajad on rahul ja motiveeritud.
Personalijuhtimise teenusepakkuja võib olla hindamatu ressurss ettevõtetele, mis soovivad keskenduda oma põhitegevusele, samas tagades, et personalijuhtimise kõik aspektid on korrektselt hõlmatud. Selle tulemusena saab ettevõte kasutada oma ressursse tõhusamalt ja keskenduda oma põhitegevusele, samas kui personaliarvestuse teenusepakkuja tegeleb personali haldamise ja juhtimisega.